Welke soorten therapie werken tegen stress?

Welke soorten therapie werken tegen stress?

Heb jij veel last van stress en wil je hier graag iets aan doen? Dan zijn er verschillende mogelijkheden die ervoor kunnen zorgen dat je stress verminderd wordt. De meest voorkomende symptomen van stress en een burn-out zijn oververmoeidheid, hartkloppingen, een opgebrand gevoel en nog veel meer nare dingen. Het is daarom niet gek dat jij graag iets aan de stress wil doen om ervan af te komen. Tegenwoordig bestaan er allerlei therapieën die je daarbij kunnen helpen. In deze blog lees je welke therapie helpt om je stress te verminderen.

 

Verschillende oefeningen waardoor jij beter met stress om kunt gaan

Wist je dat er verschillende soorten oefeningen bestaan die jij in kunt zetten om minder stress te ervaren? Je zou bijvoorbeeld een korte mindfulness cursus kunnen volgen om je bewuster van jezelf en je gedrag en reacties te worden. Mindfulness staat voor rust in je hoofd creëren en je bewust van je emoties en gedachten worden. Dit kan je helpen om stressvolle situaties aan te zien komen en er beter mee om te kunnen gaan. Mindfulness is interessant op het moment wanneer jij bewuster wil leven. Je zou er ook allerlei boeken over kunnen lezen. Er is al veel onderzoek naar gedaan. Verder zou jij jezelf op kunnen geven om een timemanagement training te volgen. Hiermee leer je om de tijd die jij per dag hebt, effectief in te plannen. Bovendien wordt er aandacht besteed aan ontspanning en dat je dit ook in moet plannen, voor je het automatisch in je dagen opneemt. Iets wat nog geen gewoonte is, kan wel een gewoonte van je worden als je er vaker mee oefent. Als laatste zou je een paar ademhalingsoefeningen kunnen doen om de stress die je voelt te verminderen.

Probeer coaching uit om van je stress af te komen

Tegenwoordig zijn er verschillende stress- en burn-out coaches te vinden die je helpen om minder stress in je leven toe te laten. Deze coaches zijn professionals en vaak ook ervaringsdeskundige doordat zij ooit ook last van stress of een burn-out hebben gehad. Samen kijken jullie naar de mogelijkheden om ongewenst gedrag bij je af te leren en je meer bewust te zijn van de momenten waarop je stress zou kunnen ervaren. De burn-out coach helpt je om van je slechte gewoonten af te komen en jezelf aan te leren hoe jij met stress om kunt gaan. Je krijgt handvatten die je zelfstandig leert inzetten. Hierdoor kan jij beter met stressvolle situaties omgaan en kun je meer rust voor jezelf creëren.

https://liberi.nl/