Hoe u sitepagina’s voorbereidt voor zoekopdrachten

kosten wordpress website

Het aantal factoren waarmee algoritmen van zoekmachines de kwaliteit van pagina’s bepalen en documenten (pagina’s) rangschikken, neemt voortdurend toe. Maar een van de fundamentele groepen zijn tekstuele factoren. Zonder tekstuele relevantie in te stellen, is het onwaarschijnlijk dat het document hoge posities in de zoekresultaten kan innemen. Laten we eens kijken welke delen van het document belangrijk zijn in termen van de betekenis van de tekst en hoe deze correct kunnen worden ingevuld.

Titel

De inhoud van deze tag wordt meestal weergegeven in een fragment in zoekresultaten, evenals in de titel van een browservenster. Op de sitepagina zelf wordt de tag niet weergegeven, maar vanuit het oogpunt van tekstrelevantie heeft deze veel gewicht.

Vereisten voor title-tag:

  • Alle woorden van het verzoek moeten in de title-tag worden gebruikt.
  • Om geo-afhankelijke zoekopdrachten te promoten, moet de tag een toponiem bevatten.
  • Titel moet uniek zijn op de hele site.

H1 koers

De hoofdtitel van de pagina. Het is ook een van de belangrijkste bij het bepalen van de tekstrelevantie van een pagina en moet het trefwoord bevatten. De h1-tag moet op elke pagina van de site aanwezig zijn, verschillen van de title-tag en niet samenvallen met de h1-tags op andere pagina’s (de pagineringpagina’s kunnen als een uitzondering worden beschouwd). Hoe u h1 correct invult, wordt hier beschreven.

H2-H6-tags

Deze onderverdelingen worden gebruikt om de inhoud van de pagina te structureren. Het wordt aanbevolen om er trefwoorden in te gebruiken. Ze zijn niet verplicht, maar zijn handig als er veel tekst op de pagina staat.

SEO-tekst

Onder de huidige omstandigheden is de aanwezigheid van seo-tekst op de pagina geen vereiste, in sommige gevallen kan het juist een negatieve invloed hebben op de rangschikking. Maar als de tekst toch nodig is, moet hij aan een aantal criteria voldoen:

  • de tekst bevat het meest voorkomende trefwoord;
  • de tekst maakt gebruik van synoniemen, woorden die zijn gemarkeerd en thematisch vormende woorden (LSI-toetsen);
  • het document wordt niet gespamd met trefwoorden en ze zijn gelijkmatig over de tekst verdeeld;
  • de inhoud bevat antwoorden op mogelijke vragen en is nuttig voor de gebruiker;
  • de tekst is uniek zowel met betrekking tot de rest van de sitepagina’s als andere bronnen.

Beschrijving en trefwoorden metatags

Google heeft verklaard dat de tag keywords niet wordt gebruikt in hun ranking-algoritmen. En onder de gebruikte metatags in de officiële help, wordt deze niet vermeld.

In dit verband raden we aan om zoekwoorden in te vullen. Als het niet met spam is gevuld, kan het geen kwaad, en het kan nuttig zijn, zij het niet geweldig.

Wat betreft de beschrijvingstag, de zoekmachines zijn vergelijkbaar in het gebruik ervan, deze wordt gebruikt in paginabeschrijvingen in zoekresultaten. Er wordt geen rekening mee gehouden bij het bepalen van de tekstrelevantie, maar de juiste samenstelling kan de CTR van het fragment in de zoekresultaten beïnvloeden.

Wat kan nog meer de tekstrelevantie van een document verbeteren?

Domein en CNC

Een andere factor die de positie van het document beïnvloedt, is de aanwezigheid van woorden uit de zoekopdracht in het sitedomein en het pagina-adres (CNC). Onderzoek heeft aangetoond dat de aanwezigheid van een trefwoord in een url correleert met positie. En bovendien zijn dergelijke adressen meer informatief voor gebruikers en kan de link worden gebruikt om te begrijpen waar deze pagina over gaat.

De situatie met het domein is ingewikkelder, het is niet altijd mogelijk om een ​​domein aan te schaffen met het invoeren van het vereiste trefwoord, of het is aan te raden om naar een nieuw te verhuizen. Maar het is niet moeilijk om de toegang tot de CNC te beïnvloeden. Daarom moet in ieder geval het tweede punt in acht worden genomen.

Interne koppeling

Het gebruik van contextuele links van andere pagina’s helpt ook de tekstrelevantie te vergroten. De ankertekst waarnaar de pagina linkt, kan in de interne ankerlijst van het document vallen en er kan rekening mee worden gehouden bij het rangschikken.

Als gevolg hiervan kan een pagina worden beschouwd als voorbereid voor het promoten van zoekopdrachten in termen van tekstrelevantie als deze voldoet aan alle bovenstaande criteria.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html